Rock n roll junkie - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Pieps Beerendonk - WaarBenJij.nu Rock n roll junkie - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Pieps Beerendonk - WaarBenJij.nu

Rock n roll junkie

Blijf op de hoogte en volg Pieps

01 Januari 2013 | Australië, Phillip Island

Helaas duurde het nogal voordat ik mijn huurauto had en de weg had gevonden naar mijn 3 hostelovernachtingen kostende queensize bed. Om een of andere reden zegt mevrouw Google Navigatie ook precies op de cruciale momenten: gps signaal verloren, en als het dan donker is en je bent in een vreemde stad.... Anyway het bad en het bed waren heerlijk, om maar te zwijgen van de alleen heerschappij over alle faciliteiten.
Op naar Phillip Island, onderweg scoor ik een tent, een luxe matras en een campingstoel voor 80 AUD (een jaar geleden was dat nog 52 Euro nu is dat 65 Euro). Het weer is aanzienlijk koeler dan in het hete midden van Australie en hoewel ik, toen ik daar was, smeekte om 1 koele dag vind ik het nu weer wel welletjes. Helaas komt Nieuw-Zeeland er aan, dus voorlopig weer lange broeken en longsleeves. Ik besefte me vandaag pas dat ik afgelopen donderdag dus gewoon de eerste bezoeker van het festival was! We zitten op een eiland, derhalve valt het opzetten van een tent in je eentje niet mee, met name niet omdat dit ook meteen mijn geadviseerde oefensessie is voordat je echt op stap gaat. Met enige hulp lukt het me dan toch de buitentent op de juiste manier aan de binnentent te bevestigen voordat deze de zee in gewaaid is. Langzaam maar zeker druppelen de overige vrijwilligers binnen en 's avonds krijgen we een eerste instructie. Ik ontmoet hier ook 3 andere reizigers, die hetzelfde idee hadden als ik dus gezelschap is meteen verzekert.
Het festival is vrij low key, met een grote tent (voor de kenners: de Bravo) en een kleiner podium (voor de kenners: de dinsdagavond parkies stage). Hoeveel bezoekers er zijn weet ik niet, maar de grote tent raakt nimmer echt helemaal vol. Met name de bekende, hiphop r&b achtige acts trekken aan, daarna lijken veel mensen weer naar hun eigen feestje op de camping te gaan. Voor twee bardienstjes van 4 uur, die niet echt heel druk waren, maar wel gezellig, heb ik toch gratis een paar heuglijke optredens meegemaakt: Xavier Rudd - geweldig, Blood Red Shoes - ook met twee kun je voldoende dB produceren, Los Coronas - hilarisch en Stonefield - 4 zussen die op Celine Dione ogen, maar vreselijk de pan uit rocken.
Ik kan trouwens iedereen Hare Krisna voedsel aanraden, heerlijk vullend en ozo gezond!
Ik ben weer eens op een vliegveld, nu op weg naar Nieuw-Zeeland voor twee weekjes.

Happy new year!
xPieps

  • 18 Januari 2013 - 23:36

    Emmy:

    He Piepsie... oh klinkt zo tof, zo een festivalletje met Xavier Rudd... Ook al zou de muziek bagger zijn geweest, het is toch een belevenisje. Waar heb je erna je spulletjes gedumpt? Ik las dat je ze goedkoop naar je home kunt laten opsturen. Das toch een weetje. Dus, niet zeulen, versturen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Phillip Island

Sabbatical Australië 2012/2013

Sabat

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Samenvattend

05 Februari 2013

Een Aziatisch vluggertje

03 Februari 2013

Vakantie

03 Februari 2013

Vakantie

17 Januari 2013

In de ban van de hobbit
Pieps

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 13277

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 26 Oktober 2016

Zweden

15 Oktober 2012 - 05 Februari 2013

Sabbatical Australië 2012/2013

19 November 2011 - 12 December 2011

Venezuela

Landen bezocht: