Vakantie - Reisverslag uit Gelantipy, Australië van Pieps Beerendonk - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Gelantipy, Australië van Pieps Beerendonk - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Pieps

03 Februari 2013 | Australië, Gelantipy

Na Nieuw-Zeeland besefte ik me dat ik nu zo ongeveer 6 weken hard core had gereist, dat wil zeggen bijna dagelijks on the move en dus dagelijks pakken en een nieuw thuis. Daarnaast had ik ongemerkt zoveel gezien en gedaan dat het potje over begon te borrelen (ik begrijp die mensen die in een jaar tijd 5 continenten aan willen doen echt niet). Ik vond de tijd rijp voor een vakantie.
Deze begon in Melbourne, waar ik 5 dagen ben geweest waarvan twee in een leuke hotelletje in hippe wijk Fitzroy. Omdat ik van Adelaide naar Melbourne was gevlogen en de Great Ocean Road dus had overgeslagen, MOEST ik dat tourtje nog even doen. Hierna had ik het wel echt gehad met tourbusjes trouwens :-). Ik heb een dagje sfeer geproeft op de Australian Open erg leuk en verder een beetje gechilled. Ik heb mijn kampeerspullen opgehaald bij Iris, die ik tijdens de trip van Darwin naar Adelaice heb leren kennen. Op het laatste moment bedacht ik dat ik een auto wilde huren. Per bus is makkelijk, maar per auto kun je stoppen waar je wilt! De tocht van Melbourne naar Sydney langs de kust is duidelijk niet besteed aan de meeste buitenlandse bezoekers. Het aantal backpack gelegenheden is ook op een hand te tellen en meestal niet van een aantrekkelijk niveau. Voordeel is dat je weer overgeleverd bent aan de aussies, waar toch mijn voorkeur naar uitgaat. Het doel was eigenlijk camperen. Enerzijds gooide het voor Australische begrippen, niet al te beste weer roet in het eten. Anderzijds zag ik het als weerloos meisje alleen toch niet zitten om in mijn eentje te Bush camperen. Het alternatief is een van alle gemakken voorziene caravanpark, maar hier rekent men een tarief per plek (lees: familie) en niet per persoon en/of tentgrootte. Ik heb er een geprobeerd, een heel schone dat wel en die wilde mij voor mijn iglotentje en ikzelve zo ongeveer 48 Euro per nacht in rekening brengen *kuch*.
Vanwege het weer dus en het mankeren van aantrekkelijke accommodaties besloot ik door te tuffen richting Sydney. Hier heb ik eigenlijk de laatste week doorgebracht, waarvan de eerste 4 nachten ten noorden van Sydney in Collaroy. Noord-Sydney stikt van de stadsstranden en de een is nog mooier dan de ander. Eigenlijk is een groot deel van Sydney een soort Franse riviera. Gezien er restanten cycloon of typhoon of hoe het hier exact mag heten, waren er torenhoge golven en was surfen voor beginners dus uit den boze. Omdat ik de auto nog had ben ik nog even snel naar de Blue Mountains gegaan, zeg maar de Grand canyon van Australië, jul mooi!

Time for boarding! Kijken of ik morgen Taipei nog in kan, kan ik Taiwan meteen afvinken ;-).

xPieps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gelantipy

Sabbatical Australië 2012/2013

Sabat

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

Samenvattend

05 Februari 2013

Een Aziatisch vluggertje

03 Februari 2013

Vakantie

03 Februari 2013

Vakantie

17 Januari 2013

In de ban van de hobbit
Pieps

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 13239

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 26 Oktober 2016

Zweden

15 Oktober 2012 - 05 Februari 2013

Sabbatical Australië 2012/2013

19 November 2011 - 12 December 2011

Venezuela

Landen bezocht: